жовтень
Вживання used to та would
Дієслово Used to
1) "Used to" вживається для опису дій, які раніше відбувалися досить часто, а зараз не відбуваються зовсім. При перекладі на українську мову часто додаються слова "раніше", "передусім", тощо.
Наприклад:
- Jerry used to study English. - Джеррі раніше вивчав англійську.
- Sam and Mary used to go to Mexico in the summer. - Сем і Мері раніше часто їздили в Мексику влітку.
2) "Used to" використовується для опису повторюваних подій в минулому.
Наприклад:
- You used to play the piano. - Раніше ти грав на піаніно.
3) У питаннях дієслово used виступає як звичайне дієслово, і питання будується як звичайне загальний питання.
Наприклад:
- Did you use to watch Mickey Mouse? - Ти раніше дивився Міккі Мауса?
4) Аналогічно, негативне речення з дієсловом used будується звичайним чином.
Наприклад:
- I didn't use to watch Mickey Mouse. - Я раніше не дивився Міккі Мауса.
Дієслово Would
1) Would позначає дії, що відбувалися час від часу, без проти
ставлення його теперішнього моменту. При такому вживанні would використовується з покажчиками часу, коли відбувалася дія.
Наприклад:
- When I was young, I would visit my grandmother every summer. - У дитинстві я, бувало, відвідував бабусю кожне літо.
Conditionals
Типи умовних речень в англійській мові
Conditionals
1) Zero Conditional (умовне речення нульового типу) – умовне речення, що передає загальні істини, природні або наукові факти, правила або ж часто повторювані події, що стали правилом.
В умовних реченнях нульового типу завжди використовується Present Simple як в головному, так і в підрядному реченні.
- Ice cream melts if we heat it. – Морозиво розтає, якщо ми його нагріємо.
- If you don’t water plants, they die. – Якщо ти не будеш поливати рослини, вони загинуть.
2) First Conditional (умовне речення 1-го типу) – умовне речення, що виражає реальну або дуже ймовірну ситуацію в теперішньому або майбутньому часі.
В умовних реченнях 1-го типу в підрядній частині завжди використовується час Present Simple, а в головній частині, в залежності від ситуації, може використовуватися Future Simple, спонукальний спосіб або ж модальні дієслова can, must, may тощо з інфінітивом без частки to.
- If I like this dress, I’ll definitely buy it. – Якщо мені подобається ця сукня, я її обов'Язково придбаю.
- Your feet will hurt if you wear these uncomfortable shoes. – У тебе будуть боліти ноги, якщо ти будеш носити ці незручні туфлі.
3) Second Conditional (умовне речення 2-го типу) – умовне речення, що передає нереальну ситуацію в теперішньому часі.
В умовних реченнях 2-го типу в підрядній частині завжди використовується Past Simple, причому дієслово were використовується для всіх осіб. В головній частині таких речень використовуються модальні дієслова would, could, might з інфінітивом дієслова без частки to.
- If I were him, I would never do that. – Якщо б я був на його місці, я б ніколи так не робив.
- Jack could be happy if he married Janice. – Джек був би щасливим, якщо б одружився з Дженіс.
4) Third Conditional (умовне речення 3-го типу) – умовне речення, що виражає нереальну ситуацію в минулому та її нереальні наслідки, тобто ця уявна ситуація так і не відбулася.
В умовних реченнях 3-го типу в підрядній if-частині використовується час Past Perfect, а також інколи Past Perfect Continuous, а в головній частині – модальні дієслова would, could, might з формою доконаного інфінітиву без частки to.
- If they had asked me for help, I would have helped them. – Якщо б вони мене попросили про допомогу, я б їм допоміг (але вони не просили, тому я не допоміг)
листопад
Фразові дієслова ( Phrasal verbs )
- pass out
знепритомніти
- blow up
перебільшувати
- break up
припиняти, закінчувати
розходитися, переривати відносини
- come across
бути зрозумілим, доходити до співрозмовника
здаватися, справляти враження
- get along
уживатися, ладити
справлятися, процвітати
- go off
виходити з ладу, ламатися, вимикатися
погіршуватися, псуватися, втрачати силу
- keep up
підтримувати
продовжувати
триматися бадьоро
- look ahead
дивитися в майбутнє, планувати на майбутнє
- make up
наносити макіяж, фарбуватися
придумувати, вигадувати щось
- work out
вирішувати (задачу)
розробляти, складати, підбирати, виробляти
спрацьовувати, мати успіх, бути реальним
займатися спортом, тренуватися
Types of Questions
Типи питань в англійській мові
Загальні питання
General question (загальне питання) – питання, на яке можна відповісти «так» або ж «ні». Загальне питання формується за допомогою інверсії (непрямого порядку слів): допоміжні дієслова та більшість модальних (can, could, may, might, must, should, ought) дієслів ставляться перед підметом на початок речення.
- May I stay? – Чи можна мені залишитися?
- Did you go to Mark’s party yesterday? – Ти вчора ходив на вечірку Марка?
Спеціальні питання
Special question (спеціальне питання) – вид питання, який використовується для отримання додаткової конкретної інформації, з'ясування певного факту або обставини. На спеціальні питання не можна дати відповідь тільки «так» або «ні».
- What was that? – Що це було?
- Where are we going now? – Куди ми зараз йдемо?
Альтернативні питання
Alternative question (альтернативне питання) – питання, яке дає вибір між декількома варіантами. Частини альтернативного питання з'єднуються сполучником or (або, чи), перша частина питання вимовляється з висхідною інтонацією, а друга - з низхідною. В таких питаннях використовується непрямий порядок слів, як і в загальному питанні.
- Do you want some coffee, tea or just water? – Ти хочеш каву, чай чи просто воду?
- Do Mark and Daniel live in New York or in Washington? – Марк та Деніел живуть в Нью-Йорку чи Вашингтоні?
грудень
Types of Questions
Загальні питання
General question (загальне питання) – питання, на яке можна відповісти «так» або ж «ні». Загальне питання формується за допомогою інверсії (непрямого порядку слів): допоміжні дієслова та більшість модальних (can, could, may, might, must, should, ought) дієслів ставляться перед підметом на початок речення.
- May I stay? – Чи можна мені залишитися?
- Did you go to Mark’s party yesterday? – Ти вчора ходив на вечірку Марка?
Спеціальні питання
Special question (спеціальне питання) – вид питання, який використовується для отримання додаткової конкретної інформації, з'ясування певного факту або обставини. На спеціальні питання не можна дати відповідь тільки «так» або «ні».
- What was that? – Що це було?
- Where are we going now? – Куди ми зараз йдемо?
Альтернативні питання
Alternative question (альтернативне питання) – питання, яке дає вибір між декількома варіантами. Частини альтернативного питання з'єднуються сполучником or (або, чи), перша частина питання вимовляється з висхідною інтонацією, а друга - з низхідною. В таких питаннях використовується непрямий порядок слів, як і в загальному питанні.
- Do you want some coffee, tea or just water? – Ти хочеш каву, чай чи просто воду?
- Do Mark and Daniel live in New York or in Washington? – Марк та Деніел живуть в Нью-Йорку чи Вашингтоні?
грудень
Синоніми англійських слів GOOD, BAD, BIG, LITTLE, HAPPY, SAD, PRETTY
Синоніми англійських слів
BREATHTAKING, BORING, TIRED, ENERGETIC
10 способів замінити вираз FOR EXAMPLE
січень
Як скласти письмову частину англійського ЗНО-2020 на найвищий бал
З усіх частин ЗНО з англійської письмова частина вважається найскладнішою. Давайте розберемося, чому.
Потрібно написати листа другові. Здавалося б, що може бути легшим? Однак дуже часто в подібній формі можуть бути втілені есе або огляд (review), або звіт про що-небудь. Тому потрібно уважно читати завдання.
Що ж до об’єму, то від студентів, які складають на рівень В1 (стандарт), вимагається не менше 100 слів, а від студентів спеціалізованих англійських шкіл (рівень В2) – від 150. Загальна кількість балів – 14.
Необхідно уважно ознайомитися з критеріями оцінювання письмового завдання. Саме тут міститься ключ до успіху. Не полінуйтеся, прочитайте їх вдумливо.
Лист оцінюється за такими критеріями:
1. Змістове наповнення (а1, а2, а3) – відповіді на питання, поставлені в завданні. Їх зазвичай три, і вони представлені переліком, але іноді ці ж три пункти ніяк особливо не виділені, а відокремлюються комами в описі завдання. За кожну відповідь можна отримати від 0 до 2 балів. Зазвичай 0 ставлять, коли неможливо зрозуміти сенс речення. Відповідно, писати потрібно розбірливо (і справа не лише в почерку).
Слід враховувати, що якщо на питання приводиться відповідь у вигляді одного простого речення, без деталей та уточнень, то за таке можна отримати лише 1 бал. Відповідно, потрібно вкрай чітко та розгорнуто відповідати на питання в завданні. Можна отримати 6 балів, навіть припустившись граматичних або лексичних помилок, але за умови, що всі три пункти добре висвітлені. Наявність трьох завдань (пунктів) значно спрощує завдання, оскільки план листа вже є, його не потрібно вигадувати.
Крім того, якщо ви наводите певні назви, то вони повинні відповідати місцевості, вказаній у завданні. Наприклад, не можна сказати, що в Лондоні ви гуляли Центральним парком, адже він у Нью-Йорку.
2. Логіка викладення та зв’язність тексту (b1), а також відповідність письмового завдання заданому формату (b2) – структура твору, а саме: зв’язувальні слова та конструкції, стиль, формат, кількість абзаців, логічність розповіді. Отримати можна також від 0 до 2 балів за кожен критерій (b1 и b2). Якщо не притримуватися формату листа (відсутнє звертання, зачин, заключний вираз, прощання), то за таку роботу виставляється 1 бал за b1. Якщо написати менше двох абзаців, то за b2 також буде 1 бал. Якщо неправильно вжити linkers, то оцінка знижується тощо.
3. Використання лексики (с). Тут оцінюється, наскільки правильно вживаються слова, чи правильно вони написані, чи відповідає їхнє значення тому, як вони вживаються. Наприклад, не слід вживати realise у значенні “виконати, реалізувати ”, адже з англійської це слово перекладається як “розуміти”. Оцінювання: від 0 до 2 балів. За цей критерій можна отримати два бали, якщо припуститися менш ніж трьох лексичних помилок та якщо вони не впливають на розуміння тексту.
4. Використання граматики (d). Як бачите, за власне граматику можна отримати лише 2 бали з 14. Але це однаково досить важлива частина, оскільки якщо написано незрозуміло (помилок стільки, що неможливо розібрати написане), то моментально вилітають перші три пункти (відповіді на питання), і весь лист отримує 0 балів. Максимальні 2 бали можна отримати, припустившись не більш ніж восьми помилок, за умови, що вони не впливають на розуміння тексту.
Якщо учасник ЗНО отримує 0 балів за критерій а. Змістове наповнення, то вся робота оцінюється в 0 балів. Те ж саме стається, якщо абітурієнт отримує 0 балів за критерій с. Використання лексики або за критерій d. Використання граматики. Якщо учасник не взявся до виконання завдання, то вся робота також оцінюється в 0 балів.
Тепер розберемо критерії на прикладі:
Task:
You have just returned from Britain where you attended lessons at Summerhill Language
School. The school arranged for you to stay with a local couple you hadn’t met before
your visit. Write a letter to your host family. First thank them for having hosted you and
describe:
– what family traditions you liked and why
– what local food you enjoyed and why
– what events or activities impressed you most
Write a letter of at least 100 words. Do not write your own name, any dates, addresses or other
personal information. Start your letter in an appropriate way.
Що буде розглядатися у якості критерію а1–3? Звісно ж, перелік із трьох пунктів. Але… ще є завдання вище: First thank them for having hosted you. Якщо забути про це, можна отримати нижчий бал. У самих пунктах також є підступ, адже потрібно не просто перерахувати, що сподобалося, а ще й пояснити, чому. Тобто, ви пишете: I liked our evening family meals a lot. They gave me deep feeling of home and love. Якщо залишити лише перше речення, то це буде відповідь на першу частину питання, але не на другу. Відповідно, буде лише 1 бал.
Тепер щодо структури. Оскільки це лист, то й формат повинен бути, як у листі. Ми пишемо сім’ї, що приймає, отже, “Dear Mr and Mrs Smith”, ніяких “привіт”. І прощання – трохи формальніше, ніж із другом. Наприклад, “Best regards”.
Окрім того, повинні бути зачин та заключний вираз.
Наприклад, зачин може бути таким:
Thank you for hosting me these past several weeks. It’s been wonderful time and I am extremely happy to get to know you. (час також потрібно враховувати: оскільки в завданні “літня школа ”, то і про місяці не можна казати, кілька тижнів логічніші).
А заключний вираз таким:
Once again I am grateful for the time we’ve spent together. I will never forget it and hope that one day I will be able to host you in my country.
Між цими виразами ви пишете, власне, відповіді на пункти із завдання. Не забувайте, що кожен пункт (а1, а2, а3) починається з нового абзацу, як і вступна, і заключна частина листа.
На що потрібно звернути увагу в зачині та закінченні? Вони повинні логічно вписуватися в загальний сенс твору. А також складатися з більш ніж одного речення.
Наприкінці листа, після прощання, ім’я краще поставити не власне, але й не англійське, адже, за змістом завдання, ви не з англомовної країни.
Щодо лексики та граматики, на ЗНО діє правило: чим простіше, тим краще. Тобто, краще писати простішими словами та виразами, якщо ви можете написати їх без помилок, аніж написати дещо гарне та складне, але з помилками. Тут діє принцип: правильність важливіша за різноманітність.
За помилки у яких темах граматики можуть серйозно покарати:
часи (особливо -s після he/she/it);
вживання герундія або інфінітива;
модальні дієслова (can to do);
порядок слів у реченнях;
вживання необчислювальних іменників (наприклад, advice).
Несерйозними вважаються помилки:
артиклі;
прийменники;
орфографія (spelling);
порівняння прикметників.
Отже, відповіддю на питання “Що потрібно повторити перед письмовою частиною ЗНО?” будуть пункти з двох переліків вище.
Тепер ще кілька слів про зв’язувальні вирази та конструкції (linking phrases and linkers). Важливо пам’ятати, що абзац потрібно починати з таких “лінкерів”, щоби зробити розповідь логічнішою та зв’язнішою. Якими можуть бути лінкери?
Додавальними: in addition, additionally, also, moreover, furthermore, etc.
Протиставними: in contrast, on the other hand, however.
Перелічувальними: fisrtly, secondly, then, one more point I want to mention.
Фіналізуючими: In conclusion, Finally, To sum up – от ці лінкери нам якраз і не потрібні, адже в листі ми замість них використовуємо заключний вираз.
Зверніть увагу: якщо ви впевнені, що можете правильно виправити свої помилки з граматики та структури, то залиште собі час і виправте. Якщо не впевнені, то перевірте лише описки (пропущені літери, I з маленької літери, чиєсь ім’я або географічна назва). Але обов’язково переконайтеся, що ви відповіли на всі пункти завдання, а також що сенс написаного вами відповідає завданню.
Наприкінці хотілося б додати, що на пробному ЗНО письмова частина не перевіряється та не оцінюється. Тому суворо притримуйтеся рекомендацій і тренуйтеся писати листи, не забуваючи про критерії оцінювання. Якщо письмова частина іспиту – не ваша сильна сторона, то, можливо, заздалегідь заготовлені вирази для початку листа та його завершення можуть трохи полегшити підготовку.
лютий
Часи в англійській мові
1.
- Present Simple використовують для виразу звичайної, регулярно повторюваної дії.
- Past Simple використовують для виразу дії, яка відбулася у минулому.
- Future Simple використовують для виразу дії, яка відбудеться у майбутньому.
2.
- Present Continuous використовують для виразу дії, яка відбувається на даний момент.
- Past Continuous використовують для виразу дії, яка вже відбулася в певний момент часу у минулому.
- Future Continuous використовують для виразу дії, яка буде відбуватися у певний момент часу в майбутньому.
3.
- Present Perfect використовують для виразу дії, яка відбулася (або яка відбувається), результат якої зв’язаний з теперішнім.
- Past Perfect використовують для виразу дії, яка закінчилася раніше другої дії або певного моменту у минулому.
- Future Perfect використовують для виразу дії, яка завершиться до певного моменту часу в майбутньому.
4.
- Present Perfect Continuous використовують для виразу дії, яка розпочалася в минулому і продовжується у теперішньому часі, або ж важлива тривалість дії.
- Past Perfect Continuous використовують для виразу дії, яка розпочалася в певний момент у минулому і продовжувалася деякий час до початку другої дії.
- Future Perfect Continuous використовують для виразу дії, яка розпочавшись у певний момент, все ще буде продовжуватися в якийсь момент часу у майбутньому.
Комментариев нет:
Отправить комментарий